Medlemsinloggning

OBS! Registrering endast för medlemmar i BTS.

Nästa händelse

Artiklar om BTS i pressen

FaceBook  Twitter
FaceBook  Twitter
Publicerad: 2009-03-27 i Västerås Tidning

I Köping ligger norra Europas kanske finaste bilmuseum. Där finns allt från gamla Bugattis, en av världens mest ovanliga Mercor och bilhandlaren från Västerås gamla Volvo-cab.

Bilmuseet i Köping är som en våt dröm för alla bilintresserade. Här ryms så många klassiker att man nästan får klia sig i ögonen för att tro att det är sant. Bugattis, Delage och andra lyxbilar från bilarnas begynnelse står uppradade sida vid sida. År 2008 firade museet tioårs-jubileum. Men det var långt längre tillbaka fröet till museet såddes. Från början var det nämligen inte tänkt som ett museum, utan det var en privat bilsamling av en ovanligt bilintresserad köpingsbo vid namn Bertil Lindblad.

Bil- och Teknikhistoriska Sällskapet - Box 2053, 731 02 Köping  - Tfn/fax 0221 - 206 00

© 2008-2015 Bil- och Teknikhistoriska Sällskapet. Alla rättigheter reserverade.